Bijkeuken

Even een kijkje in mijn bijkeuken.
Dit is het hoekje boven mijn wasmachine, Het plankje komt bij mijn schoonmoeder vandaan zag er niet uit. Alle oude verf eraf geschuurd en opnieuw geverfd. Het stokje heb ik er zelf in gemaakt.
Op het plankje staan 2 blikken voor het waspoeder.
De glazen stolp is gevuld met kleine zeepjes waarvan sommige zelfgemaakt.
Het mouwplankje heeft het zelfde motiefje als de gordijntjes.
En wat vinden jullie van mijn flessenrekje?
Ook bij schoonmoeders vandaan, stond in haar kelder.
Ik ben nog op zoek naar 3 flessen zodat het rekje helemaal gevuld is.
Het plankje naast het mouwplankje ook van schoonmoeders maar geen idee waar het voor gediend heeft.
Te groot voor een broodplank denk ik.
Een wasplank misschien?




14 reacties:

  1. Wat een geweldig mooie foto's.
    Dat rood echt super.
    En wat een mooi plank ik weet ook niet of het een broodplank is geweest ik denk het haast van wel.
    een hele fijne dag.
    liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig staat dat fris rode ruitje en de leuke spulletjes. Het lijkt me ook een brood/snijplank. Een mangelplank zalwaarschijnlijk smaller zijn.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij is dat een wasplank, in een teil met gekookt water stond dan de vuile was, de plank ging in de teil en dan werd met een harde borstel de vuile was op de plank schoongeboent. Later kreeg je van die wasboorden met van die ribbeltjes.

    En nee ik ben nog niet zo oud maar kan het me herinneren van mijn oma. Het mouwplankje vind ik nog steeds heel handig voor de overhemdsmouwen van mr H ;-)

    Leuk hoekje Christien, ziet er heel gezellig uit

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog nooit zo'n gezellige bijkeuken gezien!
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zelfs je bijkeuken is een gezellige boel! Groetjes ALie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ZO wordt het zelfs leuk om de was te doen!;)
    Ziet er gezellig uit.
    Plank lijkt wel een paneel uit een kastdeur, geen idee!

    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellig hoekje. Dat rood/wit is zo mooi fris!
    Leuk om die dingen van je schoonmoeder te krijgen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super gezellige bijkeuken!
    Mijn keuken ziet er niet eens zo uit!
    Er moet nog heel veel gebeuren in ons huis.
    Leuk hoor al je spulletjes!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoor.
    Ik geloof dat ik ook nog zo'n flessenrek heb,in de garage.
    Erg,hé.
    Ik ben even gaan kijken...ja.hij staat er.
    Zo te zien,precies dezelfde,staan wijnflessen in.

    Dat plankje is ook echt schitterend en het gordijntje,
    zo lekker fris.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet je bijkeuken er gezellig uit, meestal is zo'n ruimte niet zo sfeervol aangekleed!

    Een fijne avond gewenst! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beautiful photos. Have a nice weekend
    Jana

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk hoekje met mooie spulletjes, zo te lezen is de plank erg oud! Het ruitje staat gezellig...lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat schitterend...en dit is bij jou de bijkeuken......tjee.....als keuken is ie al prachtig!
    Mooi fris gordijntje, ben dol op dat fijne blokje.
    Gezellig en sfeervol je bijkeuken.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien