Hartje Haarlem Hardstikke gezellig.

Zaterdag 21 april,
06.30 ging de wekker.Vandaag naar Haarlem met mijn vriendin.
Even douchen  aankleden en opmaken.
Naar beneden boterhammetjes smeren kopje thee, camera mee,
 en oh jee ik ben laat ik wil de trein niet missen.
Dus snel in de auto.
Muziekje aan en ergens bij Beesterzwaag  (waar het heel vaak regent) 
kijk ik nog eens op mijn klokje en denk
Hoezo laat, Christien je trein gaat om 08:30 het is een half uurtje rijden
Het is nu 07:10........

Nou onderweg heb ik dus maar een kopje koffie gehaald
Ik ben 100 gaan rijden.
En in Heerenveen bij het station ben ik nog even in de auto blijven zitten om een smsje te sturen naar vriendin lief die in de trein van Groningen naar Zwolle zat.
Ze sms terug haha ben je in ider geval op tijd.
Het is hardstikke druk in de trein.
Gelukkig zien we elkaar strakjes in Zwolle.Zo rond 11:00 uur zijn we dan eindelijk In Haarlem.
We lopen in een keer door naar de grote markt het regent en we hebben trek in koffie.
Op de grote markt bij Brinkman drinken we een heerlijk bakje.
we lopen richting de Anegang even langs Dille en Kamille.
En dan de Scagchelstraat 
naar 
Marianne heeft ook een blog .
Onderstaande foto's zijn in de winkel genomen we hebben even gezellig gekletst met Marianne
En ze vond het goed dat ik foto's nam en ze op mijn blog zet.











In onderstaand huis heb ik ooit op kamers gewoond

Proveniershofje 
 Groot Heiligland Hi

  Historisch Museum
 Groot Heiligland




 S'middag toch nog weer even naar de grote markt en bij Brinkman een heerlijk wintje op het terras gedronken.
 De toren van de St Bavo
 Aan het eind van de dag een heerlijk Pizza gehad.


 Prachtige winkelpanden
 20:30 zou onze trein gaan. dus niet he. Er ging geen trein naar Amsterdam.
We moesten via Leiden Utrecht Amersfoort terug naar Zwolle.
Hier gingen we weer ieder een andere kant op. Heerenveen aankomst 23:30
Ik lag om 00:30 eindelijk in mijn bed
Vriendin lief kwam om rond 13:30 pas thuis vermoeid maar tevreden.





8 reacties:

  1. Fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad. De foto's zien er ook leuk uit.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zo te zien een hele leuke dag geweest.
    Je foto's zijn schitterend.
    En de winkel van verrassendgoed lijkt me inderdaad
    niet verkeerd,om daar lekker rond te neuzen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een mooie dag gehad! Je foto's zijn ook heel mooi.
    het lijkt me heerlijk om in zo'n oude stad rond te lopen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn hoor, zo'n dagje uit!
    Ik heb erg genoten van je foto's.
    Leuk dat brocante winkeltje!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit klinkt als een heerlijke dag! Haarlem vind ik een erg leuke winkelstad, helaas wonen wij er ook ver vandaan!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijke dag en Haarlem is zo'n mooie stad, ik ben daar geboren:)
    en mijn ouders zijn heel lang geleden bij Brinkman getrouwd, wat leuk!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het klinkt als een hele gezellig vermoeiende dag en zeker waard

    groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haarlem zou ik ook nog graag eens willen bezoeken. Mooie reportage, het ziet er heel leuk uit. Wat zul je moe zijn geweest na zo'n reis.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien