Kleur en Fleur op woensdag



Vorig jaar in December zijn we naar de Hortus in Haren geweest.
Naar Confusius China Light Festival.
Met 31 objecten, waaronder een draak van maar liefst 120 meter, een hele ervaring, we zagen een fascinerende schoonheid en magie van China.
De schoonheid van de Chinese traditie.
De draak wordt gezien als een van de meest machtige dieren. We zagen hoe de Chinezen het nieuwe jaar vieren en aanschouwden de kleuren en lichten die invloed hebben op de Chinese manier van leven.

Het was al met al een heel indrukwekkende ervaring.

Toen ik onlangs op weg was naar het Drents museum in Assen  kwam ik de draak weer tegen.












12 reacties:

  1. Wat een prachtig gezicht zal dat zijn geweest!

    Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's Christien, ik ben altijd heel nieuwsgierig naar andere culturen en hun gewoontes, dus de viering van het Chinees nieuwjaar is ook geweldig om bij te zijn.

    Maar waar heb je de foto's gemaakt? tijdens het China festival of ergens anders?

    Fijne dag
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De foto's heb ik gemaakt in de Hortus in Haren tijdens dit festival. sÁvonds.

      Verwijderen
  3. Wat een betoverend gezicht zal dit geweest zijn!
    Prachtige foto's!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig spectakel! En wat een mooie foto's heb je er van gemaak!
    Heel kleurvol!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjeetje, het lijkt wel een sprookje! Prachtig al die kleuren!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sprookjesachtige beelden! In het echt natuurlijk nog veel indrukwekkender.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk dat je m'n blog gaat volgen ... zo heb meteen de jouwe ontdekt! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt prachtig,zeg.
    Ik kan begrijpen dat je toen genoten hebt.
    En wij genieten nu met je mee.
    Wat een kleurenpracht.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow! Wat een prachtige kleuren zeg, dat was vast in het "echt" nog mooier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me ook wel leuk voor de kinderen al die kleuren, die vinden dat fantastisch! Gr. Alie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien