Poetswerk

Deze week maar eens aan het poetsen geslagen
Eerst deze piepkleine lepeltjes, ze zijn ongeveer een derde van wat je op de foto ziet.
Piepklein dus.
Waar ze voor zijn ik heb geen idee, ik denk voor mosterd? of peper en zout.



Dit mooie stel theepot en koffiekan komen bij schoonmama uit de kast, toe ze nog leefde stonden ze bij haar achter glas en werden niet meer gebruikt.
Op de foto zien ze er mooier uit, en moet ze dan ook heel voorzichtig poetsen.
Er horen ook nog een suiker en melk kannetje bij maar die moeten nog gepoetst. Niet alles tegelijk he.
 Deze 2 lepeltjes kreeg ik ooit opgestuurd uit America, mijn tante woonde in Detroit.
Hoe ze er aan kwam weet ik niet maar ik vindt ze wel heel apart.
Ze liggen bij mij dan ook voor de sier op de kast.
 Een Geisha
 De berg Fuji
Poetsen van zilver is erg leuk, en of iemand mij geloofd??

5 reacties:

  1. Ik ben niet zo'n zilverpoetser, maar als ik jou resultaten zo zie, moet ik misschien toch maar eens weer aan de slag....


    Nog een fijne zondag!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wees gerust, ik poets ook.
    Als je het niet doet vind ik dat kleine details in het zilver helemaal verdwijnen onder de aanslag.
    Ik heb ook van die hele kleine lepeltjes, dat zijn zoutlepeltjes.
    Je het er mooie items staan, Christien!
    PS> gebruik je wel een een zilverpoetsdoek? Dat is lekker zacht. Kun je krijgen in elk geval bij de juwelier.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, Christien ik geloof je hoor!
    Ik mag het ook graag doen. Maar niet
    te veel hoor! Dat is niet goed voor het zilver.
    Wat een mooie spulletjes! Ik heb ook een lepeltjes tik.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je het meteen even op de foto hebt gezet zodat wij dit prachtigs kunnen bekijken. Als je het poetswerk verdeelt is het ook wel te doen en je hebt altijd eer van je werk.
    Fijne zondag, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie zilveren spulletjes.
    Het is even een klus,maar het geeft een mooi resultaat,dus is het geen onaardige bezigheid.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien