Vandaag even naar buiten, toch eens even zien wat er al zo groeit en bloeit.

De kersenboom staan vol in bloei, vorig jaar geen kersen gehad, ik kwam te laat tot de ontdekking dat er zwarte luis in zat. Dit jaar zal ik dan maar wat vaker controleren..

De Helleborus bloeit ook al  een tijdje een mooie crèmekleurige en een wat paars achtige.

We hebben 2 vijvers in de tuin als de zon er een beetje doorkomt  zitten daar 2 parmantige  kikkers aan de rand te genieten. Steeds als ik heel voorzichtig kom kijken springen ze snel in het water. zo schattig.
Tussen de vijvers in stroomt een beekje en de vogels hebben ontdekt dat je daar heerlijk in kan badderen.
Er bloeien in dat stroompje verschillende  dotterbloemen..

Ik kan zo genieten van al dat leven in mijn tuin,

Hoop maar dat het niet te koud gaat worden, er zit zoveel in knop.

Kijk en geniet mee van een beetje van mijn tuin.

Een heel fijne week Lieve groet Christien


De dotterbloem
De kersenboom
De helleborus
nog een helleborus
 Op zij van mijn huis een mandje met bosviooltjes
 Voor mijn huis op mijn bankje een mandje met tete a tete narcisjes
Achter op de sitetable een bakje met bosviooltjes en een vogeltje

Altijd vol witte bloemen helaas weet ik niet hoe dit boompje heet.
Dit worden dus allemaal witte bloemetjes.

8 reacties:

  1. Wat heb jij al veel kleur in de tuin!! De lente heeft duidelijk toegeslagen en je hebt er een mooie collage van gemaakt!

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Christien,
    Wat heb jij al veel bloei in de tuin, Prachtig! Het is echt te hopen dat we niet teveel nachtvorst meer krijgen.
    En mooi in een collage samengevat.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bloeit er al veel in je tuin. Het paars en geel kleurt ook mooi bij elkaar. De collage is ook prachtig.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige planten heb jij in jouw tuin staan, de lente is echt begonnen, heerlijk.....lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb ik genoten van je foto's! Nu is het toch een beetje lente
    voor mij! Het is hier erg koud! Een kille wind en vorst!


    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, heerlijk genieten zo in je tuin. Nee... de kou mag nu wegblijven! Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Christien, wat leuk dat je een reactie naliet op mijn blog , zo kom ik nu ook hier op jouw mooie blog terecht. Wat heb je een prachtige header!
    Ik ga je volgen hoor,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien