Fleur en kleur

De fleur en kleur zit niet in de foto
maar in mijzelf vandaag.

De lucht grijs grijs grijs
Het regent en het lijkt alsof het niet meer stopt
Maar de merel fluit een vrolijk lied hij spettert en spatert alsof het nog niet nat genoeg is.
Vliegt af en aan gewoon vrolijk om te zien.
Bovendien wat is nou regen, als je buiten loopt onder de paraplu
hoor je het gezellige getik en  klinkt het alsof ik in  mijn tentje  op de camping
zit en wacht op het zonnetje wat zo gaat doorbreken.
Zie het zonnig in ik ga strakjes in de regen even mijn tuin bemesten.
En als dan de zon weer gaat schijnen ik kan genieten van mijn tuin.
Ik wens iedereen veel fleur en kleur.

Fleur en kleur bij VIP de roos

12 reacties:

  1. Je hebt helemaal gelijk hoor!...soms is het wel eens helemaal grijs binnen in jezelf...en dan kijk je naar buiten en zie je in de natuur iets moois...en klaart het van binnen ineens weer een beetje op...en gaat het zonnetje weer schijnen!
    En van al die prachtig fluitende vogels...word je toch ook weer een beetje blij!!!

    Ik wens je een mooie dag!!!
    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk is regen best wel leuk ;)) Grappige foto!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn. Weer of geen weer ik ga iedere dag naar buiten, de honden moeten eruit. Maar ik vind ieder weer mooi.Regenpak aan, lekker uitwaaien, banjeren door de sneeuw, slenteren in het zonnetje. Buiten zijn is goed voor het hoofd en voor het lijf.
    Fijne dag,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps....dat is wel een flinke plas water! Gelukkig dat de merel het naar zijn zin heeft. Enne.....het zal toch wel ooit lente worden!?
    Groet,
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is nog eens een positieve post, zo zou iedereen zich van binnen wel willen voelen...kleurig en fleurig! Gelukkig voel ik mijzelf vaak ook zo, maar helaas is het niet iedereen gegeven, door karakter en omstandigheden. Maar geniet jij er maar lekker van...en je hebt gelijk, door dingen van de positieve kant te bekijken, ziet alles er vaak toch veel beter uit.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal mee eens, Christien. Ik verlang best wel naar zon, maar al je de hele dag je hoofd laat hangen naar het weer, is de lol er gauw af. Als jezelf opgewekt bent, kom je een heel eind.
    Ik vind je foto prachtig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk beschreven,Christien.
    En je weet het,na regen komt zonneschijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt gelijk ... en ik weleens gelezen dat 'slecht weer' helemaal niet bestaat :)
    groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het was een mindere dag.....met hier en daar het zonnetje.......je hebt helemaal gelijk.
    Zelfs even zonder jas de hond uit gelaten!!!
    Fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja bah, er was weer niet veel aan vandaag, we hebben zon nodig!! Wel een leuke foto van de merel, hier wordt je weer vrolijk van. Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ookal werkt het weer niet mee is er toch heel veek fleur en kleur te beleven, er moet alleen iets meer moeite voor gedaan worden ;)

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien