Zeg nee tegen zinloos geweld

Het zou een groot feest moeten zijn als je 16 wordt.
Maar door een klein foutje op facebook is deze verjaardag uitgelopen op een nachtmerrie.

De ravage die relschoppers vrijdag hebben veroorzaakt in het centrum van Haren wordt zaterdagochtend bij het eerste daglicht goed zichtbaar.
De straten liggen bezaaid met blikjes en andere rotzooi. Winkeliers zijn al vroeg naar het centrum gekomen om de schade aan hun winkels te inspecteren. Puien zijn ingegooid en overal ligt glas. Ook ligt een straat bezaaid met supermarktartikelen zoals afwasmiddel en wasmiddel.
Wat zijn dat voor mensen, die zoveel geweld veroorzaken.

Er waren ook mensen die op een voetbalveld gewoon gezellig feest hebben gevierd.
Zo had het ook moeten zijn.

Facebook heeft mensen opgeroepen om vandaag om 12:00 met bezems en vuilniszakken
de boel weer op te ruimen.
8.000 mensen hebben zich aangemeld.
TOP
Alleen was het beter geweest dat dit niet nodig was.

Merthe voor jou hoop ik dat je 17e verjaardag een superfeest wordt.!!


9 reacties:

  1. Ongelofelijk! Waarom ga je daar in hemelsnaam naartoe? Wat een gigantische verveling moet er onder jongeren heersen.
    Zoiets staat ons hier volgende maand te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Absurd hè, niet te geloven dat helaas een kleine groep zo ziek is om dit allemaal te doen! Het arme kind, ze had haar haar verjaardag vast heel anders voorgesteld, even iets vergeten aan te vinken en heel Nederland staat op zijn kop! Ondanks alles toch ook geweldig dat er een groep opstaat om de handen uit de mouwen te steken, maar dat had nooit nodig moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat als een olievlek werken. Er zijn al 5 steden aangemerkt waar men de volgende weekenden hetzelfde wil doen.
    Omdat de schoonmaak in Haren al klaar was, heeft men de "schoonmakers" allemaal gevraagd om i.pv. bezems en vuilniszakken een bloemetje mee te nemen en die uit te delen in Haren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het gewoon ziek!
    Waar gaat dit naartoe!
    Een heleboel jongeren zijn gewoon de weg kwijt.

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, waar verveling toe kan leiden... Of waren de jongeren gewoon echt van plan om een leuk feestje te bouwen en is er een groepje die het verstiert voor de rest. Ik hoop dat mijn kids daar later niet aan mee gaan doen. Ik hou mijn hart vast.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Christien, ik denk dat dat meisje heel veel heeft geleerd de afgelopen week maar geen leuke dag heeft gehad maar ik wens met je mee dat haar volgende verjaardag zoveel mooier is. Het vervelende is alleen dat heel veel mensen nu weten wanneer ze jarig is.

    En de rest tja........daar denk ik hetzelfde over als jij maar vraag ik me toch ook af of al het nieuws over het feestje niet nog meer mensen getrokken?

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja,erg hé.
    Ik snap die lui niet,die er schijnbaar het grootste
    plezier in hebben,om de boel te plunderen en te vernielen.
    Eigenlijk zouden ze de schade zelf moeten betalen,nu worden ze met een
    waarschuwing gewoon weer vrijgelaten,denk ik.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Normen en waarden??? Hoever moet je daarvan weg zijn...om zulke dingen te doen...triest, zo triest!!!
    Als je alleen uit vernieling en geweld een kick kunt halen...dan ben je behoorlijk van het 'goede' pad af...


    Een mooi weekend!
    Groetjes marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Christien waar gaat het heen. En iedereen is bezig hoe had je dit kunnen voorkomen. Die mensen die zulke idiote dingen uithalen horen in een tehuis. Maar waar ik helemaal van schrok is de hoeveelheid mensen die op zulke dingen afkomen. Ik vindt het voor de familie van het meisje zo verschrikkelijk.
    Een fijne avond en misschien toch een waarschuwing naar de jeugd om oh zo voorzichtig te zijn met dat internetgebeuren.
    Een heerlijke avond gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien