Ex Libris

Ik was bezig met opruimen toe ik dit doosje tegenkwam.
Een doosje met etiketten om in een boek te plakken en handig als je een boek uit leent.

Een ex libris ( Latijn uit de boeken; meervoud 'ex librissen' maar ook 'ex libris') is een papieren 
eigendomsplaatje dat in eenboek wordt geplakt ter preventie van diefstal.
Deze ex libris zijn van mijn schoonvader geweest
die als Kapitein bij de KPM heeft gevaren.
zijn ze niet mooi?? 
ik plak ze in boeken maar dacht kan natuurlijk ook op flesjes potjes etc.






13 reacties:

  1. Wat leuk zeg !! echt prachtig!!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke doos vol. Een mooi ontwerp heeft hij laten maken. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeej, das nog eens uniek Christien!
    Een mooie vondst en leuk om te gebruiken!

    Alvast fijn weekend en groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Echt origineel zeg! Daar kun je zeker weer vanalles mee beplakken!
    Fijne dag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig zijn ze, ik had een leraar die potjewijd heette, naam zie je niet veel. Mooi om te gebruiken ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De broer van mijn man is leraar misschien dezelfde?

      Verwijderen
  6. Wat bijzonder zeg, mooi om op potjes toe te passen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad,ze zijn schitterend.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En Potjewijd is de naam...nou daar kan je dus heel wat potjes etc mee beplakken...maar je gaat er toch ook vast wel een stel, in dat doosje bewaren?...is een mooie herinnering voor later!

    Fijne avond, en groetjes!
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal ze zeker niet allemaal op maken, de meeste blijven in het doosje.

      Verwijderen
  9. Ze zijn prachtig! Tegenwoordig zie je ze niet vaak meer.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf zeg en helemaal als je het verhaal erachter kent. Je kunt ze zo leuk gebruiken op flessen of op houten spullen. Je zult gerust wel iets leuks vinden. Groetjes ALie

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien