Schouw

De schouw in onze kamer is dit jaar opnieuw geschilderd.
Van mat naar glanzend, en daar heb ik best wel spijt van.
maar goed het is zoals het is, en voorlopig moet ik het maar even mee doen.
Alleen het aankleden wat moet er op,
wat staat mooi wat past er bij. 
Vindt ik altijd erg  moeilijk.
Misschien hebben jullie tips?
waar ik misschien ideeën op kan doen?

De spiegel er boven hangt er sinds een paar maanden.
Heeft lang geduurd voor we er een vonden die we allebei mooi vonden.









9 reacties:

  1. Het stapeltje boeken vind ik best mooi!
    Ik zou er een kaars of enkele theelichtjes bij zetten, een brocante fotolijstje, een oude klok ...
    Nog een inspirerende avond, groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat je er spijt van hebt, je zou het altijd nog opnieuw kunnen verven toch? Je zou er een paar stoere kandelaars op kunnen plaatsen, van oud hout of grijs beton. Heb je 's avonds meteen een paar kaarsen om aan te steken ;)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lo specchio sembra bello!Ciao,baci,Rosetta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Glanslak kan toch best heel erg mooi zijn.
    Of je moet de rest van het houtwerk in huis in zijdeglans hebben,want dan valt hoogglans wel extra op natuurlijk.
    Leuk,dat stapeltje boeken.
    Kandelaars zouden het ook heel goed doen,op een schouw.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ikzelf hou niet van teveel bij elkaar. Bij ons staat er alleen een grote lamp en een grote kruik op de schoorsteen. En als je de schoorsteen niet mooi vindt, verf je hem toch gewoon weer over?? Ik heb de open haard pas mat zwart geverfd (hij heeft al wel 3 kleuren gehad). Gewoon doen wat je zelf mooi vindt. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga voor de optie die Ingrid aangeeft, twee grote kandelaars van hout of beton, en als je het nu eerlijk aan me vraagt, ik vind je spiegel mooi maar ik zou de spiegel draaien dus in de lengte ophangen, dan de grote kandelaars op de schouw met daartussen de boeken. Op de boeken zou ik iets ouds neerleggen of dat wat er nu voor ligt, sleutels of zoiets, ik kan het niet goed zien.
    Ik heb het moeten leren maar tegenwoordig gebruik ik geen kleine dingen meer maar grote dingen om neer te zetten.

    Sorry maar ik ben geloof ik je huis aan het inrichten, ik hoop dat je iets kunt met onze tips.
    Anders gewoon een paar woonbladen doorkijken dan krijg je vanzelf ideeën voor op een schouw.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tanja

      De spiegel was eerst gedraaid, maar we vonden dit beter staan.
      lijkt me een goed idee van de kandelaars ga maar eens op zoek naar iets.
      En geen sorry zeggen hoor ik heb er zelf om gevraagd.
      Ik ga gewoon alle tips uit proberen.

      groetjes Christien

      Verwijderen
  7. Mijn eerste reactie was...mooie spiegel, maar jammer dat ie niet in de lengte omhoog hangt...en ik zou er 2 grote, een beetje stoere kandelaars opzetten, en natuurlijk wel de stapel boeken...helemaal geweldig!!!
    En als je het glansen van de schouw niet mooi vind, en je man is er (even) niet, gewoon snel een zijde glans, of matte witte kwast, over je schouw halen...of hem misschien gewoon heeeeeeeeel lief aankijken...ha,ha!

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad 2 mooie kandelaars en natuurlijk je boekjes....kei leuk!
    Succes ermee!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor je lieve leuke berichtje, ik wens je een fijne dag.
Lieve groet van Christien